Děti letos budou mít putovního maskota třídy Mimoně, se kterým bude cestovat i deník, do kterého jeho víkendoví pečovatelé zapisují své společné zážitky. Deník maskota posiluje třídní motivaci, vzájemnou důvěru a zodpovědnost za svěřenou věc, vede k dodržení termínu a splnění úkolu, rozvíjí tvůrčí psaní, sloh, dává prostor k seberealizaci a k prezentaci nejen před třídou, ale i před rodinami spolužáků, kteří deníkem pravidelně, když k nim dojde, taky listují. Je na vlastním zvážení, zda se píše ručně, na počítači, barevně či černobíle, s fotkami nebo obrázky, či bez ničeho. Každá stránka je originální a cenná – pro jednotlivce, ale i pro třídu.
Vážení rodiče, prosím o zaslání 500 Kč do elektronické pokladny.
Google učebna: Pro tento školní rok je založena nová učebna, žáci mají pozvání do učebny ve svých e-mailech. Platí stejné přihlašovací jméno a heslo jako v loňském roce. Prosím rodiče, kteří své děti do této učebny nepřihlásili, aby tak učinili co nejdříve.
Zápis do kroužků: Zápis do kroužků probíhá elektronicky dne 16.9. od 18 hod. Seznam kroužků bude na webových stránkách školy. Přístupové údaje do Bakalářů a Bellhopu jste dostali v loňském roce a stále platí.
Prosím o aktualizaci údajů o žákovi, pokud došlo k těmto změnám: zdravotní pojišťovna změna zdravotního stavu telefony rodičů e-mailové adresy rodičů bydliště stálé i přechodné (kontaktní adresa) u rodičů i dítěte Prosím, o těchto změnách mne informujte neprodleně. Děkuji.
Seznam pomůcek do 2. třídy
Penál: 2 pera, 2 obyčejné tužky č.3, 2 obyčejné tužky č. 1, guma, malé pravítko, ořezávátko, pastelky min. 6 základních barev., černá fixa.
Sešity: papírová podložka s linkami, notýsek=úkolníček, obaly
Kufřík na VV: igelitový ubrus na lavici, pracovní oděv (tričko, zástěra), kelímek na vodu, savý hadřík, tempery Koh-i-noor 10 barev, paleta, štětce - ploché-3 velikosti ( široký, střední tenčí), kulaté-3 velikosti ( široký, střední tenký), 5 ks špejlí, voskovky, nůžky, lepidlo v tyčince, tekuté lepidlo, progressa, barevné papíry
TV - triko, trenky, tepláky a mikina na chladnější období, sportovní pevná obuv se světlou podrážkou do tělocvičny, obuv na ven, náhradní ponožky a spodní prádlo, švihadlo
Ostatní: pravítko 30 cm, obaly na učebnice (doporučuji pod obal vložit ještě pevnější papír - desky učebnic jsou tenké, hrozí poškození učebnice), obaly na PS, přezůvky
Hygienické potřeby: kuchyňské utěrky 2 role, papírové kapesníky
Čip na obědy zůstává z loňského školního roku
Zámeček na skříňku, náhradní klíč se jmenovkou
Všechny pomůcky doporučuji podepsat a přinést do pátku 5. září.
Prosím Vás, abyste své děti každý den vyslechli, čemu jsme se ve škole věnovali a vyčlenili si nějaký čas především k pravidelnému hlasitému čtení. Některé děti čtou krásně, a tak tato aktivita nebude dlouhým zdržením ve Vašem programu (čtení rozvíjí slovní zásobu a pomáhá nám pak i přirozeně vnímat pravopisné chyby), jiné děti krásně vážou, ale tempo je pomalé, popř. jim dělají problém dlouhá slova (pravidelný trénink je brzy posune vpřed), a některé děti jsou zatím na začátku a potřebují specifický text, krátká slova, případně i jen čtení slabik, aby si osvojily spojování písmen a začaly při čtení lépe vázat. Mějme na paměti, že zvládne-li dítě text přeslabikovat (i krásně vázaně přečíst), ještě to neznamená úspěch ve čtení, ten přichází až ve chvíli, kdy nám čtený text předává informace, a proto je opravdu nutné pravidelně trénovat, a postupně přidat při čtení také intonaci a vnímání interpunkce. Procvičování nemusí být dlouhé, vycházejte z aktuální čtenářské úrovně dítěte, nijak se na ně nezlobte, je to pro ně těžká dovednost, která chce čas a vlídný přístup. Čas strávený čtením můžete rozdělit do několika kratších úseků. Myslím, že pro začátek může některým dětem stačit i 10 minut čtení jednou denně, aby si zvykly na tu rutinu a čtení jim nepřinášelo pocity vyčerpání. Můžete čtení zařadit i do běžného dne (nápisy v okolí, názvy zastávek, vaření s kuchařkou apod.).
Nabídka spolupráce se speciálním pedagogem
Na naší škole začíná v letošním školním roce působit speciální pedagožka Zuzana Mudrová.
Dobrý den,
jmenuji se Zuzana Mudrová a ve školním roce 2024/2025 budu působit na ZŠ Donovalská jako speciální pedagog a zrakový terapeut.
Jaké problematice se věnuji a s čím se na mne můžete obrátit:
▪ individuální všestranný rozvoj dětí;
▪ diagnostika školní zralosti;
▪ oblast grafomotoriky;
▪ oblast zpracování zrakových podnětů (funkční diagnostika zraku);
▪ oblast sluchové a zrakové percepce;
▪ poradenství ohledně školní připravenosti dětí;
▪ poradenství ohledně další péče dle potřeb dítěte (klinický logoped, ergoterapeut, klinický psycholog, PPP, SPC, apod.);
▪ konzultace a poradenství pro rodiče dle individuálních potřeb.
Můžete se na mě obrátit osobně vždy ve STŘEDU a v PÁTEK (prosím o předchozí domluvu), nebo také prostřednictvím e-mailu mudrovaz@donovalskazs.cz
DESATERO PRO RODIČE ŠKOLÁKA
1. Každý den kontrolují za přítomnosti dítěte jeho školní tašku.
2. Každý den kontrolují penál a připraví ořezané tužky.
3. Pomáhají dítěti v přípravě školních potřeb a učebních pomůcek za jeho
přítomnosti, společně je ukládají do tašky.
4. Koupí školní pomůcky podle pokynů třídní učitelky.
5. Pravidelnou přípravu na vyučování rozdělí dítěti na kratší časové intervaly.
6. Příprava na vyučování by měla probíhat v klidném a příjemném prostředí, aby
se dítě mohlo soustředit na svou práci.
7. Povídají si s dítětem o tom, co prožilo ve škole, snaží se odpovědět na jeho
otázky.
8. O společných kulturních zážitcích (rozhlas, televize, kino, divadlo, koncerty) si
s dítětem vypráví, snaží se mu vysvětlit, čemu nerozumělo.
9. Pochválí dítě za dobré výsledky. Snaží se nezlobit se, když se mu něco ve
škole nedaří.
10. Jsou součástí školy a zvykají si na spolupráci a návštěvy ve škole.
Kromě výše uvedeného "desatera" činností můžete napomoci rozvoji svého dítěte i
následujícími aktivitami:
- čtěte dítěti často pohádky a požádejte ho, aby vám vyprávělo, o čem pohádka byla
- učte jej písničky a básničky
- řešte s ním jednoduché úkoly v dětských časopisech
- hrajte s dítětem společenské hry (člověče nezlob se, pexeso, kvarteto,
domino), naučíte ho tak respektovat pravidla i přijímat porážku
- dávejte dítěti hádanky
- navštěvujte s dítětem dětská divadelní představení a povídejte si s ním o nich
- procvičujte s dítětem prostorovou orientaci (například kreslením obrázku podle
vašich podnětů)
- choďte s dítětem na procházky, pozorujte věci kolem sebe, dbejte na to, aby
se mu dostávalo stále nových podnětů
- hrajte s dětmi slovní hříčky a vymýšlejte rýmy
Pokud uvolňujete dítě ze školy na jeden den nebo si jej vyzvedáváte během vyučování, je nutné, aby to mělo napsané v Žákovské knížce (Notýsku) v omluvném listě. I když se jedná jen o jednu hodinu. Není možné dítě během vyučování pouštět samotné, vždy musí být v doprovodu dospělé osoby!