VÍTEJTE NA STRÁNKÁCH TŘÍDY 2.C
Zítra nás čeká Den naruby - výuka pod vedením žákyň devátých tříd. 😀 Těšíme se!
Vážení a milí rodiče, milé děti,
v současné chvíli nevidím jako prioritní zadávání každodenních úkolů, avšak tento krok by neměl automaticky znamenat "volný den" bez školní přípravy. Prosím Vás, abyste své děti každý den vyslechli, čemu jsme se ve škole věnovali a vyčlenili si nějaký čas především k pravidelnému hlasitému čtení.
Některé děti čtou krásně, a tak tato aktivita nebude dlouhým zdržením ve Vašem programu (čtení rozvíjí slovní zásobu a pomáhá nám pak i přirozeně vnímat pravopisné chyby), jiné děti krásně vážou, ale tempo je pomalé, popř. jim dělají problém dlouhá slova (pravidelný trénink je brzy posune vpřed), a některé děti jsou zatím na začátku a potřebují specifický text, krátká slova, případně i jen čtení slabik, aby si osvojily spojování písmen a začaly při čtení lépe vázat (mohu na slabikování udělat v hodině nějakou zajímavou hru, nebo aktivitu, ale vrátit se celkově o krok zpět, je v hodinách složité).
Mějme na paměti, že zvládne-li dítě text přeslabikovat (i krásně vázaně přečíst), ještě to neznamená úspěch ve čtení, ten přichází až ve chvíli, kdy nám čtený text předává informace, a proto je opravdu nutné pravidelně trénovat, a postupně přidat při čtení také intonaci a vnímání interpunkce (na to začneme více dbát i v hodinách).
Procvičování nemusí být dlouhé, vycházejte z aktuální čtenářské úrovně dítěte, nijak se na ně nezlobte, je to pro ně těžká dovednost, která chce čas a vlídný přístup. Není nutné ani opravovat každou chybu. Pokud dítě chybuje často, nebojte se se složitými slovy pomáhat, přečtěte je za dítě, ať se s nimi netrápí a postupně zvyšujte složitost textu.
Čas strávený čtením můžete rozdělit do několika kratších úseků, myslím, že pro začátek může některým dětem stačit i 10 minut čtení jednou denně, aby si zvykly na tu rutinu a čtení jim nepřinášelo pocity vyčerpání. Můžete čtení zařadit i do běžného dne (nápisy v okolí, názvy zastávek, vaření s kuchařkou apod.).
Moc Vám děkuji za spolupráci a neváhejte mě v případě potřeby kontaktovat. Veronika Kiš
Dnes se ve třídě řešily dva incidenty, bohužel bez přímých svědků celé události, nebo sletu několika událostí těžko rozsoudíme případ "tvrzení proti tvrzení", avšak prosím, abyste apelovali na děti, aby každý spor nebo útok ihned řešily přes vyučující, asistenty nebo vychovatelky/le ŠD!
Od určitého momentu už se může jednat o nepřiměřenou reakci, neadekvátní sebeobranu.
Nejen, že se případná původní oběť stává útočníkem, který například používá nepřiměřenou sílu, a musí za své jednání nést plnou odpovědnost, ale především riskujeme velký úraz.
Z hádek může navíc vzniknout dlouhodobý a třeba i nepřekonatelný nesoulad v kolektivu. Nemusíme být všichni nejlepšími přáteli, ale musíme se respektovat, brát na sebe ohledy a být opatrní.
Nyní je aktivní pouze původní Google učebna - 2.C 2024/2025 - původní nepřijaté pozvánky jsem zrušila a rozeslala nové, snad budeme brzy všichni ve spojení.
Mějte hezký den :-)
Veronika Kiš
Žákům přihlášeným na ŠVP se blíží termín splatnosti zálohy 3.000 Kč (15. 03. 2025), do konce týdne je tedy ještě možné případnou přihlášku vyřídit. Informace, které jsem převzala, najdete zde na stránkách v nové sekci ŠVP, tak i na Google učebně.